Śródziemie Fanon Wiki
Advertisement

Ród Eofora- Szlachecki ród pochodzący z Rohanu. Został założy przez Eofora, trzeciego syna króla Brega. Ich siedzibą był Aldburg, ongiś stolica Rohanu przed zbudowaniem Edoras. Posiadali tytuły lorda Aldburg i Strażnika Wschodniej Bruzdy oraz Trzeciego Marszałka Rohanu. Ostatnim członkiem rodu rządzącym z Aldburgu był Eomer, który został po śmierci Theodreda i Theodena królem Rohanu.

Leotor (2722-2786 TE)-Młodszy syn Grimbalda, który wyprowadził oddział zbrojny z Helmowego Jaru ku Edoras, pomagając Frealafowi je odbić. Miał jednego syna, Fenletha, który zmarł podczas Długiej Zimy. Nie jest zaliczany w poczet lordów Aldburga i Strażników Wschodniej Bruzdy, gdyż zmarł nim cały kraj uwolniono spod władzy Dunlendingów. Poległ w jednej z bitew z Dunlendingami. Po jego śmierci lordem Aldburg został bratanek Deor.

Lordowie aldburg i Strażnicy Wschodniej Bruzdy[]

  • Eofor (2546-2619 TE)-założyciel rodu, pierwszy lord Aldburg i Strażnik Wschodniej Bruzdy
  • Leofar (2574-2652 TE)- drugi lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Miał czwórkę dzieci: Trzech synów i jedną córkę
  • Deorwine Wysoki (2600-2680 TE)-trzeci lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Miał dwóch synów-bliźniaków. Przezwano go wysokim, bo był bardzo rosłym, przewyższając wzrostem większość Rohirrimów.
  • Hador (2634-2699 TE)-czwarty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Miał jednego syna
  • Brego (2662-2705 TE)- piąty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Zginął podczas jednej z napaści Dunlendingów. Miał trzy córki i jednego syna.
  • Grimbald Młody (2693-2758 TE)- szósty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Służył w radzie królów Grama i Helma. Zginął w 2758 roku w czasie napaści Easterlingów i Dunlendingów. Miał dwóch synów, którzy przeżyli i schronili się w Rogatym Grodzie. Starszy z nich, Freadan (2719-2759 TE) ruszył z księciem Hamą w poszukiwaniu żywności i zginął wśród śniegów wraz z bratankiem Fenlethem (Jego syn Deor został potem lordem Aldburg). Otrzymał przydomek Młody, gdyż objął władze w młodym wieku (12 lat)
  • Freadan (2719-2759 TE) - siódmy lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Gdy jego ojciec zginął w czasie napaści Easterlingów i Dunledingów, wycofał się z syne, bratem i bratankiem do Rogatego Grodu. Ruszył z księciem Hamą i bratankiem Fenlethem w poszukiwaniu żywności i zginął wśród śniegów
  • Deor (2743-2811 TE)-ósmy lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Walczył u boku stryja Leotora, uwalniając Rohan spod władzy Dunlendingów, nie mniej ten poległ w jednej z bitew nim cały kraj został uwolniny. walczył z orkami, którzy wypędzeni z Północy szukali schronienia w Ered Nimras. Zginął w 2811 roku w zasadzce orków podczas patrolu Wschodniej Bruzdy. Miał jednego syna.
  • Baldor (2773-2842 TE)- dziewiąty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Był najzawziętszym wrogiem orków, niszcząc każda znalezioną kryjówkę.Po jego śmierci sądzono, że orkowie zostali całkowicie wybici. Miał syna i dwie córki.
  • Deorbrand ( 2797-2851 TE)-dziesiąty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Podczas podróżowania z królem Waldą górskimi ścieżkami wpadli w zasadzkę orków, w której poległ wraz z najstarszym synem, Gleowinem. Miał trzech synów.
  • Beor Stary (2834-2914 TE)- jedenasty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Drugi syn Deorbranda. Zyskał przydomek Stary, gdyż rządził przez 63 lata. Miał dwóch synów i dwie córki. Synowie Grimbold (ur. 2864) i Elfred (ur. 2866) polegli w bitwie o Ithilien (2885). Po jego śmierci władze przejął wnuk, Erkener.
  • Erkener(2884-2944 TE)- dwunasty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Miał jednego syna.
  • Leoor (2912-2991 TE)- trzynasty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Miał jednego syna.
  • Eomund (2961-3002 TE)- czternasty lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Zginął pod Emyn Muil, gdzie ścigał orków, wpadając w zasadzkę. Miał syna i córkę
  • Eomer (2990 TE-63 CE)- piętnasty a zarazem ostatni lord Aldburg, Strażnik Wschodniej Bruzdy oraz Trzeci Marszałek Rohanu. Po Wojnie o Pierścień został królem Rohanu. Ożenił z Lothíriel z która miał syna Elfwina Pięknego

Wrogowie[]

Głównymi wrogami byli orkowie z Północy i Dunlendingowie za zachodnich brzegów Iseny. Walki zakończyły się pod koniec Trzeciej Ery

Charakterystyka[]

Wszyscy członkowie rodu Eofora byli znany z miłości do koni i nienawiści do orków i Dunlendingów. Do walki nosili długie kolczugi i stalowe hełmy, walczyli zaś najczęściej mieczami, toporami oraz łukami. Brego czy Grimbald Młody walczyli toporami, Leofar używał łuku, zaś większość wolała walczyć mieczami. Członkowie rodu jak większość Rohirrimów mieli jasną karnacje, jasne włosy i niebieskie oczy.

Drzewo Genealogiczne Rodu Eofora[]

Drzewo Genealogiczne rodu Eofora

Advertisement