Śródziemie Fanon Wiki
Advertisement

Opis[]

Tildi ma jedenaście lat. Ma starsze rodzeństwo: 16-letnią Sigrid i 13-letniego Baina. Denerwuje się łatwo, jest jednak bardzo inteligentna i odważna. Wszędzie szuka przygód, jest trochę zbuntowana.

Historia[]

Tildi urodziła się w Esgaroth. Gdy miała 11 lat, spotkała ja przygoda życia. Jej ojciec, Bard wpuścił do domu 13 krasnoludów, czarodziejkę i dwóch Hobbitów. Tildi zainteresowała się nimi i od początku odnosiła się przyjaźnie jedynie do dwóch krasnoludów: Kila i Fila, Hobbitów: Bilba i Kory oraz Jainy (czarodziejki). Kili był ranny, Tildi zauważyła to od razu. Opowiadała o nim potem: "Nie znam nikogo, kto zniósł więcej przeciwności losu niż on. Nic dziwnego, że się zaprzyjaźniliśmy. Podczas bitwy to ja oberwałam, a on mi pomógł dojść do ruin Dale, tam uratowała mnie Galadriela.". Gdy jej siostra, Sigrid zapytała, co w domu robią krasnoludy, Tildi powiedziała, że przyniosą im szczęście. Prywatnie ona i Sigrid są jednak pół-wrogami (pół-wrogami, czyli Sigrid chce chronić Tildi, ale Tildi nienawidzi Sigrid i chce od niej uciekać). Gdy krasnoludy opowiadały historię o Girionie, władcy Dale, dziewczynka słuchała ich opowieści niechętnie, czasem tylko komentując, np. "Ale słabo celował", "Trudno, co to szkodzi?". Sigrid przeprosiła wtedy za nią i zabrała siostrę do innego pokoju, mówiąc: "Tildi, dobrze wiesz, że komentując, przeszkadzasz innym. Obiecaj, że przestaniesz komentować.". Tildi obiecała, że nie będzie, więc wróciła. To wtedy zaprzyjaźniła się z Kilim i Filim.

Kilka dni później krasnoludy opuściły Esgaroth, wybierając się do Ereboru. Zostali tylko Kili i Fili. Tego samego wieczoru orkowie zaatakowali jej dom. Sigrid wyszła na balkon, ale gdy zobaczyła orka, wpadła w panikę i uciekła do domu. Orkowie zaczęli wskakiwać przez dach i okna. Tildi chwyciła patelnię, chcąc zabić orków, ale starsza siostra wciągnęła ją pod stół. Wspominała to tak: "Chciałam uratować siebie i rodzeństwo i Kila, a ona wciągnęła mnie pod ten głupi stół i trzymała tak, że nie mogłam oddychać.". Udało jej się jednak uciec spod stołu i zabić większość orków. W końcu przybyła elfka Tauriel i z jej pomocą Tildi uratowała siebie i rodzeństwo.

Tej samej nocy na miasto napadł Smaug. Tildi i Bain śledzili ojca, który znalazł Czarną Strzałę i postanowił zabić smoka. W mieście było niebezpiecznie, wszystko płonęło, więc rodzeństwu trudno było dostać się do strzelnicy, do której udał się Bard. Smok został zabity, a rodzina bezpiecznie wróciła do domu.

Wkrótce rozpoczęła się Bitwa Pięciu Armii. Tildi, Bain i Sigrid (za namową Barda) schowali się w ruinach Dale. Tildi i Bain obserwowali przebieg zdarzeń. W pewnym momencie dziewczynka postanowiła wyjść na pole bitwy. Sigrid oczywiście próbowała ją powstrzymać, jednak jej się nie udało. Tildi oznajmiła, że nie będzie bezczynnie patrzeć, jak pokonują jej przyjaciół. Wyszła, ale tuż przy wyjściu z ruin napadło na nią dwóch orków. Uratowała się, ponieważ potrafiła się bronić i walczyć.

Walczyła, gdy zobaczyła jak Thorin walczy z Azogiem na lodzie. Przestraszyła się, nie bała się jednak orka, tylko bała się o Thorina (walka była nierówna - ork miał dużą przewagę, a Thorin prawie nie miał szans). Tildi weszła na lód i wbiła miecz. Dwie kry odpłynęły od siebie, Tildi na jednej z nich walczyła z Azogiem (dość krótko, bo szybko go zabiła). Została jednak ciężko ranna. Zobaczył to Kili i zabrał ją do Galadrieli, która zajmowała się rannymi. Dziewczynka nie mogła wrócić na pole bitwy, jednak potem dowiedziała się, że dzięki niej bitwa została wygrana przez dobrych. Kilka miesięcy później ona, Kili, Fili i Tauriel wyruszyli w podróż po Śródziemiu.

Osobowość[]

Tilda ma silną wolę i nie lubi się poddawać. Jest odważna, choć wiele osób tego nie zauważa. Nienawidzi swojego imienia w formie Tilda. Woli, gdy ludzie zwracają się do niej: Tildi. Nienawidzi swojej siostry - Sigrid, ale lubi brata - Baina. Tildi i Bain dowodzili armią młodzieży z Esgaroth w czasie Bitwy Pięciu Armii.

Wygląd[]

Tildi, gdy ją poznajemy, ma około 11 lat i brązowe włosy, związane w warkocz. Nosi białoniebieską sukienkę. Jest średniego wzrostu.

Advertisement